WIR CAMPAIGN: Covering the chest is the best!

Salam.

Main ke web Budu dan Belacan, saya tertarik pada post dia di sini. This is about WIR campaign, stands for Wear It Right. The campaign is not recent and not spread here too (hehe), but it’s important to share for hijabi girl. After all, people are often mistaken about wearing the right hijab or covering aurat perfectly.

Start from covering the chest, I think, you can gradually cover all of your aurat. Believe me, small or big, the chest is part of our body that distracts men. Don’t go tight too or transparent in wearing clothes. And don’t wear transparent hijab just to cover our hair. People can see your skin.

Let’s do this for the love of Allah. Let’s do this together!

Advertisements

6 thoughts on “WIR CAMPAIGN: Covering the chest is the best!

  1. Eh hijab saya banyak yang warna cerah. Tapi kalo lagi pake yang cerah, saya selalu lingkarin lagi ke atas kepala, jadi ga keliatan lehernya. Hmm, kayaknya kita harus ke Tanah abang nih, huuuu kapan?

  2. lekuk tubuh wanita itu jelas2 adalah aurat. aurat bukan cuma rambut dan permukaan kulit saja. sayangnya masih banyak muslimah yg tidak tahu, tidak mau tahu, kurang bimbingan…mengenai hal ini.

    aku pribadi nyaman lahir batin menutupi dada dgn jilbab. kenyamanan batin itu-lah yang buat aku nomer satu, walo jujur aja, aku kadang mrasa penampilanku agak ndeso kalo pake jilbab panjang.

    kadang2 aja sih ngrasa gitu. selebihnya aku kembali merasa chantiks, hehehehe :mrgreen:

    • wuiihh… well said!
      inti dari berpakaian itu memang cuma satu, soal nyaman atau ga. dan aku malah ngerasa lebih nyaman setelah pakai jilbab. less worry about dress up. that’s it. kadang jadi perempuan itu suka ribet sendiri dengan penampilan haha
      biar orang bilang saya ini ndeso. orang ndeso ya kalau memang cantik ya tetap aja keliatan cantik. betul ga mbak?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s